reklama

Nový Range Rover na vlastní oči: Vídeňská předpremiéra

15. 9. 2012 5:18

Pro české a rakouské zákazníky se premiéra odehrála speciálně o dva týdny dříve

//cdn.i0.cz/public-data/fe/fc/448a52da3ce09c7b082dad0e04e5_r16:9_w480_h270_gi:photo:503699.jpg Foto: Aktuálně.cz

Neřekneme vám, jak nový Range Rover čtvrté generace jezdí. Vše ostatní o něm ale víme. Spolu s rakouskými a českými dealery a významnými zákazníky značky mohl být totiž redaktor Aktuálně.cz svědkem vídeňské předpremiéry tohoto vozu. V prostorách britského velvyslanectví byl automobil odhalen o celé dva týdny dříve, než se stejný akt uděje v hale pařížského výstaviště při letošním podzimním světovém autosalonu.

Právě Rakousko a Česká republika budou mezi prvními zeměmi, kam se vozy z první výrobní série na sklonku roku dostanou. Zákazníci již začali podepisovat objednávky, protože jsou známy i ceny. Za základní model s třílitrovým šestiválcovým turbodieselem se bude platit necelých 2,3 milionu korun, nejluxusnější a nejvýkonnější Range Rover bude zhruba o milion korun dražší.

Vnější podoba už byla známa dříve 

Vnější podoba už byla známa dříve

Foto: Aktuálně.cz

I když je nyní karosérie z hliníku, což společně s dalšími opatřeními přineslo úsporu hmotnosti ve srovnání s minulou generací o více než 400 kilogramů, přesto je novinka stále pořádný kus auta.

Ostatně, musí tomu tak být. Například i proto, že se opět výrazně zlepšily terénní vlastnosti vozu. Nyní projede až 90 centimetrů hlubokou vodou (dříve 70). Dále je schopen táhnout přívěs až o hmotnosti 3500 kilogramů  a uvnitř poskytne posádce výrazně více místa. Vzadu pro kolena ho přibylo 12 centimetrů a ani lidé s velikostí postavy přes 190 centimetrů se zde nyní, jak jsme si ověřili, nebudou cítit stísněně.  

Interiér je dotažený téměř k dokonalosti 

Interiér je dotažený téměř k dokonalosti

Foto: Aktuálně.cz

Z designu vyzařuje solidnost a robustnost

Design vozu, který jsme mohli důkladně zkoumat několik desítek minut, není prvoplánově líbivý a určitě ho lidé nebudou vzývat stejně, jako vloni uvedený model Evoque, nicméně, jde o jasné a přirozené dotažení linií, které má Range Rover už celá desetiletí.

V interiéru je krásně "uklizeno." Všechny ovládací prvky, včetně nové generace systému Terrain Response, který sám pozná, jaký podklad je pod koly a podle toho se zachová, jsou tam, kde by je člověk čekal.

Použité materiály jsou superkvalitní a možnosti výběru pro zákazníky téměř nepřeberné.

Použity jsou ty nejlepší materiály 

Použity jsou ty nejlepší materiály

Foto: Aktuálně.cz

Pod kapotou může pracovat buď  benzinový přeplňovaný osmiválcový motor o výkonu 510 koní  nebo jeden ze dvou dieselových motorů - třílitrový TDV6 o výkonu 258 koní a SDV8 o objemu 4,4 l o výkonu 339 koní. Všechny spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Protože je vůz lehčí, má i lepší dynamiku. Například s benzinovým osmiválcem zrychlí nyní z nuly na stovku za 5,1 sekundy a současně se snížila spotřeba. Například vozu s dieselovým šestiválcem by nyní na ujetí 100 kilometrů mělo stačit jen 7,5 litru nafty.

Unikátní pomocníci

Ve voze přibylo elektromotorů a elektronických pomocníků. Světla mají speciální grafiku z LED  a díky tomu bude nový Range Rover snadno rozpoznatelný mezi jinými auty i v noci.

Nová grafika světlometů 

Nová grafika světlometů

Foto: Aktuálně.cz

Vstup do vozu a nastartování bude teď možný bez použití klíče, nezabouchnuté dveře se dovřou elektrickým zámkem, elektromotory za řidiče zvládnou otevření horních a dolních dveří zavazadlového prostoru,  elektronicky ovládané je i tažné zařízení.

Navigaci a další funkce lze ovládat hlasem, centrální obrazovka má funkci dual view, díky níž může řidič sledovat například navigaci a spolujezdec film, ambientní osvětlení může být v deseti barvách. Vzadu mohou být místo třímístné lavice dvě křesla i s masážní funkcí.

Obě části víka otevírají elektromotory 

Obě části víka otevírají elektromotory

Foto: Aktuálně.cz

Řidiči pomáhá řada asistentů. Z těch nejzajímavějších zmiňujeme adaptivní tempomat, který je schopen činnosti i v nízkých rychlostech a dokonce samostatně zastavit, kamery se mohou podívat i za roh do složité křižovatky a upozornit na displeji řidiče na blížící se vozidlo, samozřejmostí je systém sledování vozů v mrtvých úhlech, či systém detekce překážek při couvání.

autor: Radek Pecák

reklama

Diskuse

0komentářů

Zatím žádný příspěvek :(

reklama
reklama
Česká cesta
reklama
 
reklama