Land Rover Discovery Sport nahrazuje model Freelander

Radek Pecák Radek Pecák
3. 9. 2014 15:19
K dispozici budou varianty s pohonem pouze předních kol, dále se stálým pohonem všech kol či se systémem Active Driveline, který přepíná mezi pohonem dvou či čtyř kol.
Tvary karosérie se nyní zakulatily.
Tvary karosérie se nyní zakulatily. | Foto: Land Rover

Na počátku příštího roku se začne prodávat nový Land Rover Discovery Sport. Menší z vozů Discovery je odvozen od modelu Evoque, jehož techniku ve velké míře využívá.

S příchodem tohoto vozu definitivně končí éra vozů Freelander. Právě tento model totiž novinka nahrazuje.

Délka nového automobilu je 459 centimetrů, výška 172. Zavazadlový prostor bude mít v závislosti na poloze posouvatelné zadní lavice objem minimálně 829 litrů (v pětimístné variantě).

Světlá výška přesahuje 21 centimetrů, takže vůz by měl být schopen zvládnout i těžší nástrahy, než jsou vyjeté koleje od traktorů na polní cestě. Land Rover Discovery Sport bude schopen projet i vodou, jejíž hloubka nepřesahuje šedesát centimetrů.

Plejáda asistenčních systémů

Land Rover v tiskové zprávě uvádí, že vůz bude nabízet v provedení se stálým pohonem všech kol, ale také se systémem Active Driveline, u něhož elektronika rozhoduje o tom, zda mají být v dané situaci poháněna pouze dvě, či všechna čtyři kola.

Foto: Land Rover

Nová konstrukce zadní nápravy umožnila (pro zájemce) i montáž třetí řady sedadel. Automobil tak převeze až sedm pasažérů.

Výbava může být vskutku bohatá. Řidič bude mít k dispozici například Head-up displej, systém Terrain Response, který u vozů s pohonem všech kol umožňuje volit mezi režimy pro jízdu na silnici, v blátě, ve vyjetých kolejích, v písku či v podmínkách tráva/štěrk/sníh.

Auto má také asistenční systém pro sjíždění prudkých svahů, kontrolu náklonu karosérie, samočinné přepínání dálkových světel, rozpoznávání dálkových světel, autonomní nouzové brzdění, sledování mrtvého úhlu či parkovací asistent.

Ostatní cestující by měli být spokojeni s dostatkem úložných prostor a hlavně s možnostmi dobíjení svých elektronických hraček. Kromě 4 dvanáctivoltových zásuvek je v interiéru hned šest konektorů USB.

O zmírnění následků srážky s chodcem se postará vnější airbag.

Vůz bude pohánět buď zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu válců dva litry s výkonem 240 koní, nebo dvě varianty dieselového agregátu 2,2. TD4 má výkon 150, SD4 190 koňských sil. Obě mají stejný maximální točivý moment 420 Nm a spotřebu přibližně 5,6 litru na sto kilometrů.

Land Rover již zveřejnil i českou cenu. Ta bude začínat na částce 907 500 korun.

 

Právě se děje

Další zprávy