Nový Jaguar XE může mít až 340 koní. Cena od 1 037 212 Kč

Radek Pecák Radek Pecák
14. 10. 2014 8:57
Jaguar se rozhodl čelit obavám lidí z pohonu zadních kol v zimě. Díky systému All Surface Progress Control se vůz na kluzké vozovce plynule rozjede.
Nový malý sedan Jaguaru se bude nabízet i ve sportovní variantě S.
Nový malý sedan Jaguaru se bude nabízet i ve sportovní variantě S. | Foto: Jaguar

Řady sportovních sedanů na tuzemském trhu s novými automobily rozšiřuje Jaguar XE. Startuje na ceně 1 037 212 Kč.

Za tyto peníze zákazník získá vůz se čtyřválcovým turbodieselovým motorem s výkonem 163 koňských sil.

Součástí základní výbavy je elektrická parkovací brzda, inteligentní systém Stop/Start, senzor ojetí brzdových destiček, nouzový brzdový asistent, asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu a při výjezdu, elektrická vnější zrcátka a ovládání oken, kožený volant, boční ventilační otvory v chromovém provedení, halogenové světlomety, dvouzónová automatická klimatizace, manuální nastavení sedadel ve směrech 8/8 a rovněž multimediální paket identický pro všechny modely vozu Jaguar XE.

Požitek z jízdy má mimo jiné zajistit odlehčená karosérie, jejíž konstrukci tvoří ze tří čtvrtin hliníkové díly, malý aerodynamický odpor (Cx je 0,26) a samozřejmě pohon zadních kol. Na ten je točivý moment převáděn buď prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky (u vznětových motorů), nebo osmistupňové automatické převodovky.

Pohon všech kol hodlá Jaguar začít dodávat od roku 2016.

Dieselová verze má spotřebu 3,8 litru

Nejúspornějším Jaguarem XE bude verze 2,0 E-Performance (120 kW/163 HP) se spotřebou v kombinovaném cyklu 3,8 litru/100 km.

Multimediální systém InControl Touch má osmipalcový dotykový displej umístěný uprostřed středové konzole.

Mezi novinky v elektronické výbavě patří především systém All Surface Progress Control. Ten si například na zasněžené vozovce vystačí až do rychlosti 30 km/h s plně elektronickou trakcí, aniž by řidič musel sešlápnout jakýkoliv pedál. ASCP je montován do všech variant modelu XE s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Jaguar v XE také využívá laserový průhledový Head-Up (HUD) displej. Je kompaktnější, téměř o třetinu lehčí než LED displeje a umožňuje ostré grafické promítání na přední sklo.

Chodce ochrání vystřelovací kapota

Součástí bezpečnostní výbavy může být i  stereo video kamera. Ta vytváří 3D zobrazení úseku před vozidlem a přebírá funkci „očí“ pro asistenční systémy, jako je autonomní nouzový brzdový asistent, asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu, nebo automatickou clonu dálkových světlometů. Součástí vozu je i aktivní kapota motoru pro ochranu chodců.

Zákazníci mají na výběr z pěti řad výbavy: Pure, Prestige, R-Sport, Portfolio a S. 

Nejvýkonnější model XE S se dodává výhradně s šestiválcovým třílitrem.  Prahové lišty a kožený volant nesou logo „S“. Dveřní panely jsou z hliníku se smyčkovým vzorem, středová konzole má černý povrch ve vysokém lesku. Od dalších verzí XE se odlišuje také většími ventilačními otvory v předním nárazníku, výrazně vystupujícím dveřním prahem, černě lakovaným difuzorem, dvojitou koncovkou výfuku a červeně lakovanými brzdovými třmeny.

Cena tohoto vozu, který má motor s výkonem 340 koní, sprint z nuly na stovku zvládá za 5,1 sekundy a na dálnici s ním je možné jet rychlostí 250 km/hod, je 1 554 608 Kč.

 

Právě se děje

Další zprávy