O celých šest kWh z 24 na 30 se v modernizovaném Nissanu Leaf modelového roku 2016 zvýší kapacita baterie.
Přinese to zvýšení dojezdu vozu z nynějších dvou stovek na 250 kilometrů.
Baterie se přitom vejde do stejného prostoru jako ta stará. Neznamená tudíž žádné omezení pro cestující v elektromobilu, ani pro jejich zavazadla.
Je pouze o 21 kilogramů těžší než ta stávající.
Nová baterie vznikla díky modernizaci vnitřní konstrukce. Má také jiné chemické složení. Elektrody s obsahem uhlíku, dusíku a hořčíku zvyšují její výkon, na který má pozitivní vliv i změna uspořádání článků. Nissan je o výkonu a spolehlivosti nové baterie o kapacitě 30 kWh přesvědčen natolik, že bude poskytovat záruku na baterii po dobu osmi let nebo ujetí 160 000 km.
Baterie nevyžaduje žádný speciální dobíjecí režim. I nadále tedy bude možné vůz Leaf dobíjet z domácí zásuvky nebo z veřejných "pomalých" či rychlodobíjecích stanic.
Kromě této zásadní inovace se u leafu mírně proměnila i světla i interiér. V něm se objeví nový multimediální systém, na jehož sedmipalcovém dotykovém displeji bude možné vyhledávat i dobíjecí stanice s informacemi o tom, zda jsou právě volné, či obsazené.