Nejrychlejší kombík světa Audi RS6 Avant už může mít přes šest stovek koní. Totéž se týká i RS7

Radek Pecák Radek Pecák
27. 10. 2015 7:17
V rámci programu "performance" nabídne automobilka z Ingolstadtu zákazníkům ještě výkonnější modely. Přeplňovaný osmiválec ve vozech Audi RS 6 Avant performance a Audi RS7 Sportback performance tedy disponuje výkonem až 605 koňských sil. Spotřeba zůstala zachována na předešlé úrovni 9,6 (kombi) a 9,5 litru (sportbacku).
Úroveň, kdy zasáhne omezovač, může být nyní nastavena až na 305 kilometrů v hodině.
Úroveň, kdy zasáhne omezovač, může být nyní nastavena až na 305 kilometrů v hodině. | Foto: Audi

Už přes hranici šest stovek koní dokázali motoráři automobilky Audi posunout maximální výkon svých vrcholných verzí silničních vozů RS6 Avant a RS7 Sportback. Stalo se tak v rámci zavedení nového doplňkového modelového označení "performance".

Nyní osmiválcový benzinový turbomotor 4,0 TFSI posílil o 45 koní na číslo 605. To přinese ještě brutálnější zrychlení než dříve (3,7 sekundy oproti 3,9). Na dvoustovku se vozy rozjedou už za 12,1 sekundy, což je o téměř půldruhé sekundy rychlejší čas než v případě běžných RS6 a RS7.

Standardně zůstává maximální rychlost na 250 km/hod, ale za příplatek je možno omezovač nastavit buď na 280, nebo dokonce 305 km/hod.

Spotřeba u obou vozů se přitom nezvýšila a je v kombinovaném režimu u RS6 Avant 9,6 litru na sto kilometrů, u RS7 dokonce ještě o desetinu litru nižší.

Foto: Audi

Motor spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic. Ta má kromě běžného i sportovní mód a rychlosti je možno řadit i manuálně pomocí pádel na volantu. Dosažení kritického pásma otáček může řidič sledovat i na head-up displeji.

Točivý moment je přenášen na všechna čtyři kola, přičemž mezinápravový diferenciál standardně posílá na přední nápravu 40 a na zadní 60 procent hnací síly.

Do sériové výbavy patří adaptivní vzduchové odpružení, u něhož je v tomto případě světlá výška snížena o dvacet milimetrů. Alternativou může být tužší sportovní podvozek RS sport suspension plus.

Foto: Audi

Auto jezdí na 21palcových kolech z lehké slitiny. Standardem jsou ocelové brzdy, ale za příplatek je možno získat i keramické vyztužené uhlíkovými vlákny.

Elektronický stabilizační systém má sportovní režim a v případě potřeby může být také vypnut.

Od standardních RS 6 a RS7 se verze performance liší například pozměněnými nárazníky, leskle černou voštinovou mřížkou masky chladiče a rozšířenými bočními prahy, v interiéru jsou černo-modrá sedadla. Do ozdobného obložení z uhlíkových vláken jsou vetkána modrá vlákna.

Cena nového Audi RS6 Avant performance je pro německý trh 117 tisíc eur, RS7 Sportback je o další čtyři tisíce dražší. Objednávky se začnou přijímat během listopadu.

 

Právě se děje

Další zprávy