Nejprodávanější porsche prošlo modernizací. Bude pět variant

Radek Pecák Radek Pecák
7. 8. 2014 6:39
Luxusní sportovně užitkový vůz se bude nyní nabízet rovněž jako plug-in hybrid.
Porsche Cayenne po modernizaci získalo ostřejší linie v přední části.
Porsche Cayenne po modernizaci získalo ostřejší linie v přední části. | Foto: Porsche

Od října začne tuzemská společnost Porsche Inter Auto CZ prodávat modernizovanou verzi modelu Cayenne. Toto velké SUV je momentálně nejdůležitějším modelem značky, také proto nynější facelift není pouze kosmetickou záležitostí.

Zákazník dostane nyní na výběr hned pět variant tohoto vozu. Jsou jimi: Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne Diesel S a Cayenne S E-Hybrid2.

Posledně jmenovaný vůz je plug-in hybrid. Energie ukrytá v bateriích postačí podle tiskové zprávy automobilky na ujetí 18 až 36 kilometrů. Záleží samozřejmě na jízdním stylu řidiče, a také na profilu terénu, v němž se bude vůz pohybovat. Samotný elektromotor má výkon 90 koní a kombinovaná spotřeba by měla činit jen 3,4 litru na sto kilometrů. Společně s kompresorem přeplňovaným třílitrovým šestiválcem lze využívat až 416 koní, které zajistí maximální rychlost 243 kilometrů v hodině a zrychlení z nuly na stovku během 5,9 sekundy. V čistě elektrickém režimu nelze překonat rychlost 125 kilometrů v hodině.

Foto: Porsche

Porsche slibuje, že všechny nabízené verze budou mít nyní nižší spotřebu než dříve. Ve variantě Cayenne S je teď namontován nový vidlicový šestiválcový motor o zdvihovém objemu válců 3,6 litru, který je přeplňován dvojicí turbodmychadel. Agregát, který si vyvinulo samo Porsche, nahrazuje původní osmiválec. Přitom má 420 koní, což je o 20 více, a točivý moment až 550 Nm (zvýšení o 50 Nm). Zároveň spotřeba poklesla o celý litr na 9,5 litru. Maximální rychlost zůstala na hranici 250 kilometrů v hodině.

Spotřeba je nižší o desetinu

U všech variant konstruktéři dosáhli dalších úspor paliva díky vylepšenému systému start & stop, optimalizovanému řízení teploty motoru a také nasazení aktivních vzduchových klapek. Ty se nacházejí za prostředním nasávacím otvorem v předním nárazníku. Ovládá je řídicí jednotka motoru. Pokud není třeba tolik chladit motor, jsou klapky zavřené. Toto technické řešení snižuje odpor vzduchu a následně i spotřebu paliva.

Foto: Porsche

V interiéru nyní uživatelé vozu najdou nový multifunkční volant doplněný o řadicí páčky. Vzadu byla přepracována druhá řada sedadel. Na přání bude k dispozici i jejich odvětrávání.

Porsche již zveřejnilo i ceny vozů na českém trhu. Nejlevnější má být (při kurzu 27,50 Kč za 1 euro) s cenou 1 895 000 Kč Cayenne Diesel, Cayenne S má cenovku 2 282 000 Kč, Cayenne S E-Hybrid 2 321 000 Kč, Cayenne S Diesel 2 349 000 Kč a Cayenne Turbo 3 631 000 Kč.

 

Právě se děje

Další zprávy