reklama

Nejdražší škodovka všech dob: Co ukázal test?

23. 8. 2012 5:45

Vyzkoušeli jsme vůz vybavený nejsilnějším motorem a s pohonem všech kol

//cdn.i0.cz/public-data/c0/dc/27fd64b73b55b275375a3e7e2b95_r16:9_w480_h270_gi:photo:498709.jpg Foto: Radek Pecák

Technické údaje

  • Největší výkon: 191 kW (260 k) při 6 000 ot./min
  • Největší točivý moment: 250 Nm při 2 400 - 4 000 ot./min
  • Palivo: Natural 95
  • Provozní vlastnosti
  • Max. rychlost: 247 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,6 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km): 10,2l
  • Délka: 4 838 mm
  • Šířka: 1 817 mm
  • Výška: 1 510 mm
  • Rozvor náprav: 2 761 mm
  • Užitečná hmotnost: 556 kg
  • Základní objem zavazadlového prostoru: 633 l
info

Přesně 1 119 900 korun stojí podle oficiálního ceníku mladoboleslavské Škody Auto nejdražší model, který se kdy vyskytl v její nabídce.

Škoda Superb combi ve verzi Laurin & Klement měla premiéru vloni v červnu na autosalonu v Brně. Už tehdy tam ve výstavní hale stála ve speciálním odstínu hnědé barvy.

Stejně vyhlížející exemplář jsme nyní získali na týdenní redakční test. Byl to navíc vůz vybavený nejsilnějším motorem 3,6 FSI a s pohonem všech kol.

Víte, kam sáhnout. 

Víte, kam sáhnout.

Foto: Radek Pecák

Protože ve voze byla ještě řada dalších doplňků, například odvětrávaní sedadla, navigace s televizním tunerem, bezklíčkové zamykání a startování, panoramatické střešní okno a další drobnosti, vyšplhala se katalogová suma až na zhruba 1,3 milionu korun. A to je opravdu dost.

Luxusní nenápadnost

Zmiňované bezklíčkové startování můžete mít třeba i v poměrně málo vybaveném Renaultu Mégane. Škodovku lze však pochválit za umístění tlačítka pro startování. Designéři a konstruktéři nehledali nějaké speciální místo pro jeho umístění, prostě ho dali tam, kde se běžně otáčí startovacím klíčkem. Jednoduché, prosté, účinné...

Na sedačky se stěžovat nedá. 

Na sedačky se stěžovat nedá.

Foto: Radek Pecák

Škodovky ve verzi Laurin & Klement jsou vždy nejvyšším výbavovým stupněm a od těch "obyčejnějších" se odlišují i zvnějšku. A to nejen nápisem se jmény otců zakladatelů firmy.

Zvláštností je speciální design ráfků kol a zejména chromované lamely v mřížce před chladičem. Někomu se to možná bude zdát málo, ale nějaký větší zásah se od Škodovky v případě uhlazeného designu tohoto vozu ani očekávat nedal.  

Uvnitř už vás na neobyčejnost tohoto superbu upozorní víceméně jen hnědá kůže na sedačkách s vytlačenými jmény pánů Laurina a Klementa.

Dřevo navozuje pocit luxusu. 

Dřevo navozuje pocit luxusu.

Foto: Radek Pecák

Superb docela dobře jezdí i se základním turbomotorem 1,4 a skvělá volba může být 1,8 TSI, o nabídce dieselů nemluvě, ale k výbavě Laurin & Klement se šestiválec opravdu hodí.

Na ekorally zapomeňte

Jeho ševelení při nízkých otáčkách a důstojný zvuk při sešlápnutí plynového pedálu dají určitě majitelům zapomenout na poměrně masivní úbytek peněz z konta při zakoupení vozu.

Spotřeba motoru (není už z nejmodernějších) bude téměř vždy nad hranicí deseti litrů, ale obvykle jen zhruba o dva. Je to samozřejmě daň za větší hmotnost vozu a spřažení vozu s automatickou převodovkou DSG.

Místo pro basketbalisty. 

Místo pro basketbalisty.

Foto: Radek Pecák

Ta funguje dobře. Jen když potřebujeme vymanévrovat z parkovacího místa, trvá jí poměrně dlouho, než přeřadí z jedničky na zpátečku a naopak. 

Jízdní vlastnosti i u tohoto vozu s notně zatíženou přídí zůstávají jisté, prakticky se neliší například od dieselových motorizací. Samozřejmě i v této verzi zůstal obrovský prostor (v podélném směru) pro cestující na zadních sedadlech a ještě větší prostor pro zavazadla za jejich zády. Ty je možné navíc před průjezdem alpskými serpentinami ukotvit bytelnými posuvnými příčkami.

Kufr je obrovský a velice dobře využitelný 

Kufr je obrovský a velice dobře využitelný

Foto: Radek Pecák

Pro chladně kalkulující lidi se tento superb možná dostane do tabulky i při srovnávání s takovými vozy jako Mercedes-Benz třídy E v nižších výbavových stupních.

Problémem pro Škodovku bude ale nemožnost objednání některých prvků výbavy, na jaké jsou kupci této třídy automobilů zvyklí. Lze vzpomenout například adaptivní tempomat či systémy pro udržování v jízdních pruzích a hlídání vozů v takzvaných mrtvých úhlech.

Možná se dočkáme při faceliftu, možná až v další generaci...

Šestiválec má poměrně značný zdvizový objem 3,6 litru 

Šestiválec má poměrně značný zdvizový objem 3,6 litru

Foto: Radek Pecák

autor: Radek Pecák

reklama

Diskuse

0komentářů

Zatím žádný příspěvek :(

reklama
reklama
Česká cesta
reklama
 
reklama