Ne všechno retro má dnes cenu. Auta prodávaná za socialismu, na kterých nevyděláte

Petr Korbel
24. 11. 2018 7:28
Ne všechny vozy, které se daly před čtyřiceti lety pořídit v Mototechně, s časem získaly na investičním potenciálu. Jejich současná tržní cena je u některých dokonce nižší, než byla původně.

V prvním díle o zhodnocení aut prodávaných v Mototechně v 70. letech jsme se věnovali vozům, které mají investiční potenciál. Nejlépe se za uplynulých čtyřicet let zhodnotil sportovní automobil tuzemské stále existující značky Škoda 110 R.

Tentokrát se zaměřujeme na auta, ze kterých se investiční objekt nestal a buď vykazují jen mírný nárůst hodnoty, anebo dokonce propad. Největší zaznamenal kdysi masově vyráběný vůz britské značky, na kterou zdejší veřejnost dávno zapomněla.

Srovnání cen některých automobilů z Mototechny s očekávanými současnými tržními cenami předpokládá výborný technický stav. Dnešní předpokládané hodnoty uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel autocenter AAA Auto.

Foto: Auta5p.eu

Škoda 105 S

Původní cena 56 000 Kčs
Dnešní hodnota 75 000 Kč
Zhodnocení 19 000 korun

Automobil představili v září 1976 na brněnském veletrhu. Zatímco mnozí zákazníci doufali, že mladoboleslavská automobilka konečně nabídne vůz s motorem vpředu, dočkali se jen třetího "převtělení" Škody 1000 MB z roku 1964. V 70. letech už přitom západoevropské automobilky koncepci s motorem vzadu valem opouštěly. Technické zaostávání Škody za světovým vývojem tak nedokázala zamaskovat ani líbivá karoserie.

 

Právě se děje

Další zprávy