Na světě je Porsche Panamera s pořadovým číslem 2. Tvary auta odkazují na ikonický model 911

Radek Pecák Radek Pecák
29. 6. 2016 11:48
Nové motory, které se ocitnou v útrobách vozu, mají oproti těm používaným v minulé generaci v průměru o 16 procent nižší spotřebu.
Linie sportovního kupé 911 jsou skutečně rozpoznatelné.
Linie sportovního kupé 911 jsou skutečně rozpoznatelné. | Foto: Porsche

Mimořádnou pozornost oblasti vnějšího designu věnovali tvůrci nové generace sportovní luxusní limuzíny Porsche Panamera. Její minulý vzhled totiž nenadchl ani vedení značky.

Přesto měl vůz úspěch. "Od roku 2009 jsme prodali více než 150 000 kusů modelu Panamera. Nový model ovšem představuje zcela nově vyvinutý vůz s novými motory, v novém designu a novými technologiemi," sdělil při berlínské premiéře automobilu Oliver Blume, předseda představenstva Porsche AG.

Záď je poměrně mohutná.
Záď je poměrně mohutná. | Foto: Porsche

Druhá generace se bude kompletně vyrábět v továrně v Lipsku. "Investovali jsme zde 500 milionů eur, museli jsme mimo jiné postavit zcela novou karosárnu,“ zdůrazňuje Blume.

Nová Panamera například linií střechy, ale i dalšími designovými prvky odkazuje na tvary ikonického modelu 911.

„Okamžitě rozpoznáte linie střechy odkazující na vozy Coupé. Nyní ale působí výrazně ,rychleji‘, dokonce dynamičtějším dojmem a ve spojení s použitou grafikou bočních oken je zejména při pohledu z boku ještě markantnější,“ vysvětluje, co bylo vzorem pro tento nový model, Michael Mauer, vedoucí oddělení designu Porsche AG.

Vůz se začne prodávat v listopadu. Pohánět ho budou tři motory, které jsou vždy spojené s pohonem všech kol. Půjde o Panameru Turbo s výkonem 550 koní, Panameru 4S s výkonem 440 koní a Panameru 4S Diesel, jež nabídne 422 koňských sil. Všechny motory mají dvojnásobné přeplňování a jsou propojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Porsche tvrdí, že budou v průměru o šestnáct procent úspornější než ty, které zajišťovaly pohyb minulé generace.

Nejrychlejší bude prozatím prvně jmenovaná verze. Auto s označením Turbo pojede maximální rychlostí 306 kilometrů v hodině a na stokilometrovou rychlost zrychlí během 3,6 sekundy.

Špičkové jízdní vlastnosti má mimo jiné zajistit nový systém vzduchového tříkomorového odpružení, řízení kol zadní nápravy a inovovaný systém řízení dynamiky vozidla 4D Chassis Control.

Vůz má být i dostatečně praktický. Například kufr má objem 495 litrů a opěradla zadních sedaček bude možné skládat v poměru 40:20:40.

 

Právě se děje

Další zprávy