Milovala ho královna, Churchill i Bond, teď jeho život končí. Sága Land Roveru Defender v obrazech

Land Rover Defender se vyráběl v tisícovkách různých modifikací.
Takhle to všechno začínalo. Předprodukční verze prvního Land Roveru ještě bez jména Defender (to přišlo až v roce 1990) na testech v roce 1947. Šlo o takzvanou mulu, tedy zdaleka ne definitivní podobu karoserie.
Další prototyp s centrálně umístěným řízením. Původně měl terénní dříč pouze na rok až dva pomoci britské automobilce Rover přežít nejhorší poválečná léta, v nichž nikdo nechtěl kupovat luxusní vozy.
Výroba na předprodukční lince. Hlavní konstruktér Roveru Maurice Wilks se rozhodl, že místo aut pro smetánku je třeba přijít s něčím, co budou kupovat farmáři.
A konečně premiéra! Land Rover si ji odbyl v roce 1948 na autosalonu v Amsterdamu.
Foto: Land Rover
Ondřej Běhal
Aktualizováno 24. 1. 2016 11:15
Land Rover ukončil po téměř sedmdesáti letech výrobu slavného terénního modelu Defender. Auto už v posledních letech nedrželo krok s bezpečnostními a ekologickými standardy, proslulo však výdrží, spolehlivostí a schopností poprat se s opravdu těžkým terénem. Defender se stal britským symbolem. Jezdila s ním královna Alžběta i Winston Churchill, zahrál si v bondovkách, projezdil všechny kouty zeměkoule, v barvách Červeného kříže zachránil tisíce životů, sloužil i v české armádě. I když se jeho základní podoba od roku 1948 nijak zásadně nezměnila, vyráběl se v tisícovkách různých verzí a modifikací. Prohlédněte si bohatý život Defendera ve fotogalerii.
 

Právě se děje

Další zprávy