reklama
 

Milovala ho královna, Churchill i Bond, teď jeho život končí. Sága Land Roveru Defender v obrazech

23. 1. 7:00 aktualizováno 24. 1. 11:15

Land Rover ukončil po téměř sedmdesáti letech výrobu slavného terénního modelu Defender. Auto už v posledních letech nedrželo krok s bezpečnostními a ekologickými standardy, proslulo však výdrží, spolehlivostí a schopností poprat se s opravdu těžkým terénem. Defender se stal britským symbolem. Jezdila s ním královna Alžběta i Winston Churchill, zahrál si v bondovkách, projezdil všechny kouty zeměkoule, v barvách Červeného kříže zachránil tisíce životů, sloužil i v české armádě. I když se jeho základní podoba od roku 1948 nijak zásadně nezměnila, vyráběl se v tisícovkách různých verzí a modifikací. Prohlédněte si bohatý život Defendera ve fotogalerii.

Land Rover Defender se vyráběl v tisícovkách různých modifikací. Přejít do galerie: 45
  • Další prototyp s centrálně umístěným řízením. Původně měl terénní dříč pouze na rok až dva pomoci britské automobilce Rover přežít nejhorší poválečná léta, v nichž nikdo nechtěl kupovat luxusní vozy.
  • Výroba na předprodukční lince. Hlavní konstruktér Roveru Maurice Wilks se rozhodl, že místo aut pro smetánku je třeba přijít s něčím, co budou kupovat farmáři.
  • A konečně premiéra! Land Rover si ji odbyl v roce 1948 na autosalonu v Amsterdamu.
  • První sériově vyrobený Land Rover. Podle jeho registrační značky se mu přezdívá Huey.
  • Většina Land Roverů Serie I dodnes jezdí a prohánějí se na veteránských srazech. Auto mělo od počátku náhon na všechna čtyři kola.
Land Rover Defender se vyráběl v tisícovkách různých modifikací. | Foto: Land Rover

autor: Ondřej Běhal

reklama
reklama
reklama
reklama
 
reklama