Mezi 100 nejcennějšími značkami světa je už 13 automobilek

Radek Pecák Radek Pecák
10. 10. 2014 10:10
Prakticky všichni výrobci automobilů zastoupeni v žebříčku Interbrands si letos polepšili. Skokanem roku je Audi.
Toyota je stále nejcennější automobilovou značkou světa.
Toyota je stále nejcennější automobilovou značkou světa. | Foto: Radek Pecák

Automobilkám se v poslední době daří. Lze to vidět i na posledním žebříčku 100 nejcennějších značek světa Interbrands.

Nejvíce oceňovaným výrobcem vozů je nadále japonská Toyota. Je na celkově osmém místě. Hodnota značky činí 42,4 miliardy dolarů a oproti loňskému roku se navýšila o 20 procent.

První desítku uzavírá německý Mercedes-Benz s hodnotou 34,3 miliardy dolarů a s meziročním růstem osm procent. Těsně za ním je rival z Mnichova - BMW. Hodnota této automobilky je pouze o sto milionů dolarů nižší při meziročním růstu 7 procent.

Pořadí následujících značek je zde:

Další pořadí nejcennějších automobilových značek

20. Honda (hodnota 21,7 miliardy USD)

31. Volkswagen (13,7 miliardy)

39. Ford (10,9 miliardy)

40. Hyundai (10,4 miliardy)

45. Audi (9,8 miliardy)

56. Nissan (7,6 miliardy)

60. Porsche (7,2 miliardy)

74. Kia (5,4 miliardy)

82. Chevrolet (5,6 milardy)

91. Land Rover (4,5 miliardy)

Zdroj: Radek Pecák

V porovnání s loňským žebříčkem hodnota značky nejvíce rostla u Audi - o 17 procent (nyní je na 45. místě s hodnotou 9,8 miliardy dolarů), dále u Nissanu (o 23 procent)  a Volkswagenu (také růst o 23 procent).

Výrazně si polepšily i obě zastoupené korejské značky Hyundai a Kia. Konkrétně Kia Motors Corporation zvýšila hodnotu své značky od roku 2007, kdy postavila svůj růst především na designu s pomocí prezidenta a šéfdesignéra Petera Schreyera, o celých 480 %, z 929 milionů USD na 5,4 miliardy USD.

Kia se poprvé dostala mezi 100 nejhodnotnějších globálních značek v roce 2012, kdy obsadila 87. místo s hodnotou značky 4,1 miliardy USD.

Za výrazným nárůstem hodnoty značky Kia v uplynulém roce stojí například atraktivní marketingové aktivity, mezi něž patří sponzorování letošního Mistrovství světa ve fotbale 2014 v Brazílii a tenisového turnaje Australian Open, jakož i pokračující produktová ofenziva, v jejímž rámci bylo v letech 2013 a 2014 uvedeno na trh dvanáct zcela nových nebo výrazně vylepšených modelů. Kromě toho se během první poloviny roku 2014 meziročně zvýšila průměrná prodejní cena exportovaných vozidel o 4 %.

V první stovce zůstal i americký Chevrolet (jako jediný výrobce vozů z USA), přestože se stáhl z Evropy. Hodnota značky narostla o deset procent a je vyčíslena sumou pět miliard dolarů.

Poslední, třináctou automobilkou mezi stovkou nejvýznamnějších firem je na 91. místě britsko-indický Land Rover.

 

Právě se děje

Další zprávy