Lexus LFA si už nekoupíte. Výroba skončila

Radek Pecák Radek Pecák
22. 12. 2012 8:15
Poznatky z vývoje se prý už objevují v běžných civilních modelech Lexus
Foto: Aktuálně.cz

Co den, to jeden kousek. Tak to bylo během 500 pracovních dní od 15. prosince roku 2010, do 14. prosince letos. Zatímco před dvěma lety sjel z haly továrny Toyota v Motomachi první kus z limitované pětisetkusové série supersportů Lexus LFA, nyní to byl právě ten poslední.

Poslední vyrobený kus byl bílý vůz Lexus LFA ze série Nürburgring Package.

Skončila tak jedna významná kapitola značky Lexus, během níž se mělo podařit změnit vnímání této automobilky.

Vývoj tohoto modelu prý nebyl samoúčelný a již nyní se poznatky získané během tohoto procesu odrážejí v modelech, které Lexus v poslední době uvedl na trh.

„Posledních deset let jsem žil pouze a jenom supersporty," vzpomíná Haruhiko Tanahashi, hlavní konstruktér modelu LFA. „Konkrétně jedním z nich - modelem LFA. Jen málo lidem se dostane takové příležitosti, jako se podařilo nám: stvořit supersport světové třídy zcela od začátku, od naprosto čistého listu papíru."

Maximální rychlost 325 km/hod

Výroba v LFA Works byla zahájena přesně před dvěma lety, 15. prosince 2010, a zapojil se do ní tým přibližně 170 speciálně vybraných pracovníků Takumi, kteří se zabývali výrobou komponent, montáží a lakováním vozidla.

Lexus LFA si odbyl svoji výstavní premiéru v říjnu roku 2009 na tokijském autosalonu. Jednalo se o dvoumístné, čtyři a půl metru dlouhé kupé. Poháněl ho desetiválcový motor se zdvihovým objemem 4,8 litru. Výkon agregátu byl 560 koní při 8700 otáčkách, maximální točivý moment byl 480 Nm.

Automobil byl v základním provedení schopen dosahovat maximální rychlosti 325 kilometrů v hodině, zrychlení z nulové na stokilometrovou rychlost trvalo 3,7 sekundy.

 

Právě se děje

Další zprávy