Korejci dobyli Ameriku. Kia se stala v USA nejvýše hodnocenou značkou z hlediska kvality nových aut

Ondřej Běhal
23. 6. 2016 17:21
1. Kia, 2. Porsche, 3. Hyundai, 4. Toyota, 5. BMW - takové je překvapivé pořadí čela žebříčku studie kvality nově pořízených vozů, kterou v USA vydala renomovaná organizace J.D.Power. Průzkum probíhal u majitelů nových aut, kteří devadesát dnů od koupi vozu hlásili jeho závady.
Americká verze kompaktního SUV Kia Sportage se téměř neliší od evropské vyráběné v Žilině.
Americká verze kompaktního SUV Kia Sportage se téměř neliší od evropské vyráběné v Žilině. | Foto: KIA

Poprvé za 27 let, co organizace J.D. Power studii kvality nově pořízených aut vydává, nevyhrála značka z luxusního segmentu. Kia se už loni umístila na druhém místě mezi Porsche a Jaguarem, letos už pořadí ovládla. Překvapivý úspěch Korejců podtrhl bronzový Hyundai, pod jehož křídla Kia patří. Celkové pořadí najdete pod tímto žebříčkem na fotce.

Foto: JD Power

"Překvapení!," hlásá v titulku americký deník USA Today. "Značka, která strávila roky přesvědčováním, že nevyrábí odfláknutá auta, se prosadila na vrchol jedné z nejsledovanějších anket v automobilovém průmyslu," píší dále v textu.

"Výrobci dělají nejkvalitnější auta v historii," prohlásila Renee Stephensová z J.D.Power v reakci na to, že se kvalita nových aut proti loňskému roku zlepšila o šest procent.

Studie se zabývá problémy, které majitelům nových vozů vznikají v prvních devadesáti dnech jejich vlastnictví. Výsledky se udávají v počtu problémů na každých sto aut. Nejlepší Kia jich měla pouze 83, průměr branže byl 105 a nejhorší Smart se dostal na 216.

Recenze evropské verze vozu Kia Sportage

Podrobný test nové generace kompaktního SUV Kia Sportage můžete číst zde.

Mezi další zajímavé trendy patří výrazné vylepšení domácích amerických automobilek. Přestože se žádná z nich neumístila v TOP 5 a nejlepší je šestý Chevrolet, teprve podruhé v historii výzkumů zaznamenaly lepší průměrný výsledek (103) než značky importované (106). 

Poprvé od roku 2006 se stalo, že "lidové" značky mají lepší průměrné skóre (104) než výrobci luxusních aut (108). 

 

Právě se děje

Další zprávy