Kia plánuje v Evropě velký růst prodejů. O 40 % během 3 let

Radek Pecák Radek Pecák
2. 3. 2015 7:06
Vyvíjíme celou škálu alternativních pohonů, prozradil v rozhovoru pro Aktuálně.cz provozní ředitel Kia Motors Europe Michael Cole.
Továrna Kia v Žilině patří k nejmodernějším závodům na výrobu automobilů v Evropě.
Továrna Kia v Žilině patří k nejmodernějším závodům na výrobu automobilů v Evropě. | Foto: KIA Motors

Jednou z automobilek, kterým se dařilo navyšovat prodeje svých vozů v Evropě i během nedávné finanční krize, byla korejská značka Kia. Nyní připravuje další velkou modelovou ofenzívu.

Těsně před zahájením letošního ženevského autosalonu jsme o plánech automobilky hovořili s provozním ředitelem Kia Motors Europe Michaelem Colem.

A.cz: Vloni KIA v EU dosáhla tržního podílu 2,7 %. Hranice tří procent je tedy na dosah. Kdy se dá očekávat její dosažení a jaký bude další postupný cíl?

Po uvedení nového modelu Sorento, modernizovaného modelu cee’d a nové řady cee’d GT Line, ale i modernizovaných modelů Picanto a Venga, může být hranice tří procent na dosah již letos. My se však tolik nesoustřeďujeme pouze na absolutní čísla udávající podíl na trhu. Spíše si klademe za cíl položit základy dlouhodobé strategie, která přinese udržitelný a ziskový růst prodeje. Naší vizí je dosáhnout objemu 500 tisíc vozidel do roku 2018, což oproti dnešnímu stavu představuje cca 40% nárůst.

Michael Cole zastává funkci provozního ředitele Kia Motors Europe.
Michael Cole zastává funkci provozního ředitele Kia Motors Europe. | Foto: KIA Motors

A.cz: Současná modelová nabídka vozů Kia v Evropě  se jeví jako dostatečná, nebo se chystá její rozšíření?

Právě vstupujeme do nové fáze naší produktové ofenzivy. V průběhu příštích čtyř let se chystáme nejen obměnit všechny naše klíčové modely, ale zároveň představit několik modelů nových, a to v segmentech, kde dnes nemáme žádné zástupce.

A.cz: Můžete být konkrétnější? V jakém segmentu plánujete novinky?

Bohužel je zatím ještě příliš brzy toto komentovat. Ale vyplatí se sledovat nás.

A.cz: Kia se kromě klasických pohonů specializuje i na hybridy, má i elektromobil. Zůstane jen u nich, nebo se připravují například i vodíkové automobily?

Na celofiremní úrovni se naše vývojová centra (R&D) zaměřují na všechny nové alternativní technologie a až čas ukáže, které z nich se skutečně prosadí. Pracujeme jak na technologii palivových článků, tak na hybridním elektrickém pohonu a témže pohonu s podporou technologie plug-in.

Dělníci v závodě Kia v Žilině vyrábějí vozy Cee´d, Venga a Sportage. Kromě toho i motory do těchto aut a vozů produkovaných sesterskou firmou Hyundai v Nošovicích.
Dělníci v závodě Kia v Žilině vyrábějí vozy Cee´d, Venga a Sportage. Kromě toho i motory do těchto aut a vozů produkovaných sesterskou firmou Hyundai v Nošovicích. | Foto: Kia Motors

A.cz: Jaký podíl na evropských prodejích Kia činí v současné době auta produkovaná ve slovenské Žilině?

Výroba v Žilině v roce 2014 představovala 56 % našich prodejních objemů. Jsme obzvláště hrdí na to, že velká část našeho prodejního růstu jde na vrub vozům vyráběným právě v našem vysoce moderním závodu v Žilině. Za pouhých 5 let se prodeje našich vozů vyráběných v Evropě zvedly o 77 %, oproti obchodnímu růstu 22 % v případě vozů z našich korejských závodů.

A.cz: Je v plánu rozšiřování tohoto výrobního závodu?

V současnosti máme v Žilině dostatečnou kapacitu (320 tisíc vozů) schopnou uspokojit rostoucí poptávku, avšak pokud si to podmínky na trhu vyžádají, jsme samozřejmě připraveni zvážit její další rozšíření.

 

Právě se děje

Další zprávy