Honda vrací do hry jméno HR-V. Malé SUV stojí 469 900 Kč

Radek Pecák Radek Pecák
15. 7. 2015 12:15
Délka nového automobilu je 4,3 metru. Má tedy konkurovat například i rodinným hatchbackům.
Foto: Honda

Na přelomu tisíciletí Honda i v České republice nabízela malý sportovně užitkový vůz futuristického vzhledu s označením HR-V. Pak jej z nabídky stáhla a nyní vrací stejné jméno do hry. Tvary už však jsou takové, jaké člověk od malého auta se vzhledem SUV očekává. Základní cena s benzinovým motorem byla stanovena na 469 900 Kč.

Je sice jasné, že většina lidí si takové automobily pořizuje pouze s pohonem předních kol, ale velká část konkurentů přece jen přikoupení pohonu všech kol nabízí. Honda u HR-V nikoli.

Délka novinky je 4294 milimetrů, šířka se zrcátky 2019 milimetrů a výška 1605 milimetrů (včetně antény).

Foto: Honda

Na své kompaktní rozměry nabízí nový vůz Hondy slušný zavazadlový prostor - jeho objem činí 470 litrů.

Díky sedadlům typu Magic Seat, které využívají například také modely Civic a Jazz, a díky uložení palivové nádrže ve středu vozu lze navíc poměrně objemné předměty přepravovat i za předními sedačkami.

Automobil bude pohánět buď dieselová šestnáctistovka s výkonem 88 kW (120 koní), nebo zážehový motor se zdvihovým objemem válců 1,5 litru (96 kW - 130 koní). Vznětový motor má normovanou spotřebu rovné čtyři litry na sto kilometrů.

Oba agregáty budou spolupracovat se šestistupňovými manuálními převodovkami, u benzinového navíc zákazníci dostanou možnost zvolit samočinnou převodovku CVT.

Foto: Honda

Ve výbavě automobilu se může ocitnout multimediální systém Honda connect využívající systém Android. Cestující tak budou mít přístup k internetu. Dotykový displej má úhlopříčku 7 palců. V základní výbavě vyšších verzí je rovněž satelitní navigace Garmin.

Střední a vyšší verze dostanou bezpečnostní a komfortní asistenční systémy, jejichž fungování zajišťuje elektronika, přední a zadní kamera a rovněž radarové snímače. Řidič díky nim bude moci využívat varování před čelní srážkou, rozpoznávání dopravních značek, omezovač rychlosti, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a také automatické přepínání dálkových světel.

Pasivní ochranu cestujících zajistí mimo jiné osm airbagů. Honda předpokládá, že vůz v nárazových testech EuroNCAP získá maximální pětihvězdičkové hodnocení.

 

Právě se děje

Další zprávy