Foto: Toyotě Corolle je právě 50 let. Podívejte se, jak vypadaly dosavadní díly tohoto bestselleru

Foto: Toyotě Corolle je právě 50 let. Podívejte se, jak vypadaly dosavadní díly tohoto bestselleru
Před představením první generace, což se stalo na konci října 1966, dostali konstruktéři úkol vytvořit automobil se sportovním vzhledem i charakterem. Nakonec vzniklo auto dlouhé 384,5 a vysoké 138 centimetrů. Poháněl ho čtyřválcový motor 1,1 litru, který byl schopen Corolle udělit rychlost až 140 kilometrů v hodině. Spotřeba činila 6 litrů.
Po stránce designu to určitě byl oproti předchůdci, což byla Toyota Publica, znatelný pokrok.
Druhá generace vyjela v roce 1970. V té době už bylo vyrobených milion Coroll. Oproti minulé verzi se prodloužil rozvor i celková délka, do nabídky se dostaly výkonnější motory a začalo se kromě sedanu nabízet také kupé a kombi.
Třetí generace začala šířit slávu tohoto vozu také v USA. Tehdy (v roce 1974) totiž vrcholila palivová krize a Američané začali toužit po úspornějších autech. Tato generace byla také první, ve které se začal používat katalyzátor pro rozklad výfukových plynů. V nabídce byl tentokrát dokonce i liftback a sportovní verze s označením Sprinter. Ve výrobě vydržela nezvykle dlouho – sedm let.
Foto: Toyota
Radek Pecák Radek Pecák
20. 10. 2016 10:18
Automobilu, který dostal jméno podle latinského označení koruny květu, se každý den prodá přes 3600 kusů. Nabízí se ve 150 zemích světa a již od roku 1997 mu patří místo v žebříčku historicky nejžádanějších aut. V přehledu všech dosavadních jedenácti generací se mimo jiné dočtete, že třetí generace Corolly měla jako vůbec první automobil zabudovaný katalyzátor a že devátá generace byla kompletně vyvinuta v Evropě.

Test modernizované verze nyní nabízené 11. generace tohoto automobilu si můžete přečíst zde.

 

Právě se děje

Další zprávy