Foto: Připraví ucho na náraz, parkují přes telefon. Deset pomocníků, které asi v autě ještě nemáte

Nový Mercedes třídy E nabízí spoustu unikátních jízdních pomocníků.
Mercedes třídy E už umí díky systému Intelligent Drive jezdit téměř sám, bez řidiče. Automaticky udržuje vzdálenost od nejbližšího vozidla a to i v místech, kde nejsou vyznačené pruhy. Po zastavení třeba v koloně může stát až 30 vteřin, a poté se automaticky rozjet. Dokáže také samočinně zatáčet a to ve větším poloměru než jiná auta.
Auto obsahuje funkci pro automatické dodržování rychlostních limitů. Umí číst dopravní značky omezující rychlost a jejich platnost si ověřovat i přes navigační data. Podle toho samo upravuje tempo jízdy, takže řidiči nehrozí pokuta za překročení povoleného limitu.
Autonomní brzdění před nejbližším autem už dnes zvládá většina nových aut. Nový Mercedes třídy E ale reaguje i na vozidla přijíždějící ze stran na křižovatkách, chodce nebo konec dopravní kolony. Pokud zjistí, že žádný jízdní pruh není volný, zahájí brzdění s dostatečným předstihem bez předchozích vizuálních nebo akustických varování.
Auto umí téměř samo předjíždět. Stačí dát znamení blinkrem. Mercedes zjistí, jestli je vedlejší pruh volný, a zahájí manévr sám. V Česku ale zatím tento asistent kvůli nedostatečné legislativě není aktivován. Pokud řidič v nebezpečné situaci udělá vyhýbací manévr, může jej funkce podpořit zásahem do řízení.
Foto: Mercedes-Benz
Ondřej Běhal
26. 5. 2016 12:26
Mercedes uvedl na český trh novou generaci sedanu třídy E. Luxusní manažerský vůz může mít ve výbavě spoustu asistenčních systémů, z nichž některé jsou unikátní a neobsahuje je ani větší třída S. Brzy se velmi pravděpodobně většina z nich rozšíří i do levnějších aut, takže se v galerii podívejte, co může váš příští vůz umět. Pokud byste ještě rádi auto řídili sami, neděste se. Všechny funkce jsou vypínatelné.

Porovnání nového Mercedesu třídy E s největšími konkurenty na českém trhu, Audi A6 a BMW řady 5, si prohlédněte zde.

 

Právě se děje

Další zprávy