Fordův nový S-Max bude sledovat i tep řidiče

Radek Pecák Radek Pecák
2. 9. 2013 7:10
Při kolapsu řidiče auto samo uvede v činnost bezpečnostní systémy a informuje záchranáře.
S-Max ve Frankfurtu bude zatím studií
S-Max ve Frankfurtu bude zatím studií | Foto: Aktuálně.cz

Už na autosalonu ve Frankfurtu představí Ford koncepční studii nové generaci velkoprostorového vozu S-Max.

Sériový vůz se pak od studie s největší pravděpodobností příliš lišit nebude.

Ve výbavě se objeví řada pozoruhodných novinek. Interiér navíc naznačuje, že Ford v příštích modelech zjednoduší uspořádání ovládacích prvků.

Mezi novinky, které inženýři Fordu připravují pro sériovou výrobu, patří například dvě nové zdravotní funkce doplněné do systému SYNC.

Tou první je sedadlo s monitorováním srdečního tepu řidiče. Čidla Zaznamenávají puls a shromažďují tak údaje o srdeční aktivitě, které by jinak bylo nutné snímat ve zdravotnických zařízeních. V případě neobvyklé aktivity může systém na dálku informovat lékařské pracoviště nebo uvést bezpečnostní systémy vozu do pohotovosti.

Dále SYNC bude umět monitorovat hladinu cukru v krvi. Systém SYNC upozorní rodiče, pokud se u dítěte spícího na zadním sedadle dostaví hypoglykémie.

Řidič dostane varování před autem v protisměru

S-Max přinese i nové bezpečnostní systémy a technologie. Například technologie vzájemné komunikace mezi automobily umožňuje například obdržet včasné varování před automobilem jedoucím na dálnici v protisměru nebo upozornit na vozidlo stojící za zatáčkou.

Parkovací asistent pak zvládne sám zvolit režim automatické převodovky při nutném popojíždění dopředu či dozadu a také sám zabrzdí.

Protože jde o MPV zvládne logicky S-Max i další nová kouzla se sedačkami. Ve třetí řadě sedadel nalezne uplatnění technologie Thin Seat, která umožňuje vztyčení či složení sedadel jediným pohybem. Prostřední sedadlo ve druhé řadě se sklápí do podlahy pro lepší přístup k sedadlům ve třetí řadě.

„Nový koncept S-MAX není jedinečný pouze svou nekompromisní kombinací stylu, všestrannosti a řidičsky atraktivních jízdních vlastností, ale také inovativní technikou, která přináší vyšší úroveň bezpečnosti a dokonale integrovanou konektivitu," řekl Pim van der Jagt, výkonný technický ředitel Ford Research and Advanced Engineering. „Konceptem S-MAX jsme chtěli demonstrovat, jak široký záběr technologií se Ford chystá zákazníkům předložit v příští generaci svých modelů."

 

Právě se děje

Další zprávy