Evropané obnovují vozový park. V květnu se prodalo o 16 procent více nových osobních aut než loni

Ondřej Běhal
16. 6. 2016 9:01
Evropský trh s novými auty v květnu rostl už 33. měsíc v řadě. Zájem o ně nepolevuje, naopak. Proti loňskému květnu se zvýšil o šestnáct procent, celkově od začátku letošního roku trh roste o deset procent. Suverénní jedničkou zůstává přes pouze čtyřprocentní růst Volkswagen, z jeho pronásledovatelů byl v květnu nejúspěšnější Renault (+34 %), Škoda zůstává desátou neoblíbenější značkou kontinentu (+14 %).
Nová generace modelu Mégane pomáhá k prudkému růstu Renaultu.
Nová generace modelu Mégane pomáhá k prudkému růstu Renaultu. | Foto: Renault

Evropané se zbláznili do nových aut. Proti loňskému květnu si jich v letošním pátém měsíci pořídili téměř o šestnáct procent více než v loňském roce, tedy více než 1,3 milionu v třiceti sledovaných zemích. Stále však jde o nižší počet než v nejlepších letech 2006 až 2008.

Evropský trh s novými auty už nepřetržitě stoupá téměř tři roky. Květen byl 33. růstovým měsícem v řadě. Meziroční nárůst jsme evidovali u 28 ze 30 sledovaných zemí, a to včetně největších trhů Německa (+12 %), Velké Británie (+2,5 %), Itálie (+27 %), Francie (+22 %) a Španělska (+21 %). Pátého nejvyššího růstu ze všech třiceti zemí dosáhlo Česko (+34 %). Informace o podrobných výsledcích českého trhu najdete zde.

Počty prodaných aut proti loňsku navýšila drtivá většina značek. Největšího nárůstu hned po Jaguaru (+133 %) dosáhl Renault, který tak podruhé za sebou získal druhé místo za stále suverénním Volkswagenem, který ale roste jen o čtyři procenta. Škoda skončila stejně jako ve většině měsíců letošního roku na desátém místě s velkým odstupem od značek před sebou i za sebou. Rostla o 14 procent.

Žebříček dvaceti značek s nejvyšším počtem registrací v letošním květnu v zemích EU a EFTA vypadá podle údajů asociace evropských výrobců aut ACEA následovně:

1. Volkswagen     149 357 (1. i v celém roce 2016)

2. Renault            101 965 (3.)

3. Opel                 88 040 (4.)

4. Ford                 87 766 (2.)

5. Peugeot           80 381 (5.)

6. Audi                 75 145 (6.)

7. Fiat                  74 519 (9.)

8. Mercedes         69 817 (7.)

9. BMW                69 741 (8.)

10. Škoda             59 223 (10.)

11. Citroën            51 349 (12.)

12. Toyota            50 392 (11.)

13. Nissan            45 009 (13.)

14. Hyundai          43 690 (14.)

15. Kia                 39 445 (15.)

16. Dacia             37 049 (16.)

17. Seat               31 128 (17.)

18. Volvo              23 904 (18.)

19. Mazda            18 886 (19.)

20. Mini                17 972 (21.)

Kliknutím na aktivní jméno značky získáte přístup k podrobným a exkluzivním informacím o většině jejích modelů na českém trhu včetně ceníků a podrobných testů.

Ze značek první dvacítky se dostal v porovnání s loňským květnem do mínusu pouze Seat (-0,4 %), jemuž silně chybí vůz čím dál oblíbenější kategorie SUV, což má brzy napravit nový model Ateca. Z dalších výrobců jsme pokles zaznamenali ještě u Mitsubishi (-10 %) a Alfy Romeo (-1,1 %).

Za prvních pět měsíců letošního roku roste evropský trh téměř o deset procent. Renault, který v dubnu přeskočil na třetím místě Opel, se už v průběžném celoročním účtování téměř dotáhl i na druhý Ford. Nejvyšší meziroční nárůst registrací mají Jaguar (+116 %), Honda (+33 %), Mazda (+29 %), Jeep (+24 %) a z masových značek Fiat (+18 %). V mínusu jsou pouze Mitsubishi (-7 %), Seat (-2 %) a Nissan (-1 %).

 

Právě se děje

Další zprávy