Byl to SAAB, vypadá jako SAAB, ale logo zmizí. Nové švédsko-čínské elektromobily pojmenují NEVS

Radek Pecák Radek Pecák
20. 7. 2016 12:54
Elektromobily odvozené z tradičního modelu SAAB 9-3 se začnou příští rok prodávat v Číně. Výrobce ovšem ztratil právo používat tradiční označení švédské letecké a automobilové značky.
Logo SAAB na kapotě nových elektromobilů nebude.
Logo SAAB na kapotě nových elektromobilů nebude. | Foto: Aktuálně.cz

Společnost National Electric Vehicle Sveden, která je novým vlastníkem bývalé švédské automobilky SAAB, příští rok zahájí sériovou výrobu elektromobilů. Ty ale nebudou moci na kapotách vozit tradiční logo a název tradiční letecké a automobilové firmy.

Zkratku z názvu Svenska Aeroplan Aktiebolaget (v překladu Švédská letecká společnost) totiž nadále mohou používat pouze jiné divize firmy, než je ta automobilová. Například letecká, která produkuje letouny Gripen používané i českými vojenskými letci.

Foto: Aktuálně.cz

Automobily na elektrický pohon, jejichž vývoj se právě dokončuje, přitom vznikly na základě modelu SAAB 9-3. Mají jeho design i řadu součástí a jejich karosérie se budou vyrábět v továrně v Trollhättanu, tedy tam, kde auta značky SAAB tradičně vznikala. Přesto budou označeny pouze logem vlastníka společnosti - NEVS.

Společnost již také přestala používat dřívější internetové stránky Saabcars.

Změny se však neobává. "Při vší úctě k tradici chceme být nadále sami sebou," uvedl prezident společnosti NEVS Mattias Bergman.

Společnosti NEVS se doposud podařilo prodat pouze omezené množství benzinových vozů založených na posledním modelu automobilky SAAB.

Vloni ale oznámila, že získala zakázku na dodání 150 000 kusů elektromobilů pro čínskou leasingovou firmu Panda New Energy. Letos získala objednávku na dalších sto tisíc, tentokrát užitkových vozů.

Původně letecká firma SAAB vlastněná od 90. let minulého století americkou firmou General Motors je ve vážných existenčních problémech již od roku 2008. Nejprve měl být novým vlastníkem výrobce supersportovních automobilů Koenigsegg, avšak jednání zkrachovalo. Část firmy pak koupil čínský BAIC a zbytek převzal Spyker. Od něho pak aktiva získalo v roce 2012 čínské konsorcium NEVS.

 

Právě se děje

Další zprávy