Dvanáct přelomových aut z Boleslavi. Výročí Škody na fotkách

Dvanáct přelomových aut z Boleslavi. Výročí Škody na fotkách
Auta se v Mladé Boleslavi vyrábějí už 110 let. Podívejte se na dvanáct zásadních modelů historie podle mínění redaktora online deníku Aktuálně.cz.
Vůbec prvním vyráběným typem se stal Laurin Klement Voiturette typ A. Voiturette je obecné označení pro dvousedadlový vůz, písmeno A označuje pořadí vyráběných typů. Na ním následovaly vozy s písmeny B, C a dalšími. V době svého vzniku stálo auto na tehdejší dobu velmi přijatelných 3600 korun. Celkem jich bylo vyrobeno 44.
Typ Laurin Klement/Škoda 110/120 se vyráběl v polovině 20. let, kdy se novým majitelem automobilky stal plzeňský koncern Škoda. Typ 110/120 (model označený větším číslem byl prodlouženou verzí) se stal obchodně velmi úspěšným. Firma prodala tři tisíce kusů. Poháněl ho benzinový čtyřválec s objemem 1,8 litru a výkonem 25 koní.
Škoda Popular vznikl jako lidový vůz. První provedení z roku 1934 poháněl motor se čtyřválcem s objemem 903 cm3. Výkon byl 18 koní a rychlost něco přes 80 kilometrů za hodinu,  hmotnost činila jen 650 kilogramů. Automobil se vyráběl s karosériemi sedan či kabriolet a také jako dodávka. Do roku 1938 prodala firma 4220 kusů. Z Popularu vznikl i speciál - typ 909 Monte Carlo. Měl silnější motor a upravený podvozek.
Posledním kabrioletem, který zatím továrna z Mladé Boleslavi nabídla na trh, se v roce 1959 stala Škoda Felicia. Vycházela z předcházejícího typu Škoda 450, který měl jinou přední nápravu i mírně odlišný design. Vzniklo jich 15 000 kusů. Dnes je automobil cenným sběratelským kouskem.
Foto: Škoda Auto
Radek Pecák Radek Pecák
28. 7. 2016 13:10
Auta se v Mladé Boleslavi vyrábějí už 110 let. Podívejte se na dvanáct zásadních modelů historie podle mínění Aktuálně.cz.
 

Právě se děje

Další zprávy