Amerika oslaví svátek míru burgerem, McDonald’s se nepřidá

David Kořínek
3. 9. 2015 20:30
Speciální oslavu míru plánují marketingová oddělení řetězců s rychlým občerstvením v USA. McWhooper si sice Američané na Mezinárodní den míru nedají, když McDonald´s odmítl nabídku svého konkurenta Burger King, mohou se ale těšit na mix z celkem pěti oblíbených řetězců. McDonald´s hledá smysluplnější cesty, jak podpořit světový mír.
Nějak takto mohla vypadat krabička burgeru vzešlého ze spolupráce Burger Kingu a McDonald's.
Nějak takto mohla vypadat krabička burgeru vzešlého ze spolupráce Burger Kingu a McDonald's. | Foto: Aktuálně.cz

WashingtonBurger King přišel s netradičním plánem oslavy Mezinárodního dne míru. Svému největšímu konkurentovi, řetězci McDonald’s, navrhl společný projekt. Měl jím být sendvič McWhopper spojující to nejlepší z obou restaurací. Zástupci McDonald’s však odmítli, ke spolupráci se ale přihlásili další čtyři konkurenti.

Výsledky spolupráce mezi Burger Kingem a restauracemi Denny’s, Wayback Burgers, Krystal a Giraffas se veřejnosti představí 21. září, tedy na Mezinárodní den míru. "Mírový" burger bude k dispozici ve speciálních pop-up, tedy dočasných, restauracích.

V rámci ducha Mezinárodního dne míru slíbil Burger King výtěžek z celé akce poslat na účet neziskové organizace Peace One Day. Ke stejnému kroku vyzval i zbylé čtyři řetězce, které se na speciálním burgeru podílejí. Informaci přinesl britský deník The Guardian.

Něco smysluplnějšího

Řetězec v otevřeném dopise navíc vyjádřil politování nad neúčastí největšího konkurenta McDonald’s. Ten výzvu odmítl s tím, že by se obě značky měly zaměřit na něco smysluplnějšího, čím by mohly podpořit světový mír.

„Každý den bychom měli dávat najevo, že mezi našimi dvěma značkami je jen čistá obchodní soutěživost, a ne žádná válka,“ napsal na svém facebookovém profilu výkonný ředitel McDonald’s Steve Easterbroo.

Něco méně smysluplného

Zda se někdy zákazníci dočkají zmiňovaného McWhopperu, který by v sobě kombinoval prvky Big Macu řetězce McDonald’s a Whopperu od restaurace Burger King, tak není jisté.

Redaktoři britského deníku The Guardian proto rychle přišli s několika dalšími nápady na spolupráci mezi velkými řetězci a značkami.

Navrhují například společný produkt firem Coca-Cola a Nike. Dohromady by měly ideálně vytvořit energetický nápoj. Byl by podle nich tak populární, že by ho Američani do roku od uvedení používali místo svěcené vody.

 

Právě se děje

Další zprávy