Zrušení tendru na provoz vozidel není racionální, říká Ťok

ČTK ČTK
26. 8. 2015 17:41
Podle něj poslední výroky antimonopolního úřadu hospodářskou soutěž nechrání, ale naopak brzdí nebo zamezují. Zároveň dodal, že nechce zpochybňovat vážnost úřadu nebo jeho právní postavení.
Dan Ťok
Dan Ťok | Foto: DVTV

Praha - Důvody pro zrušení soutěže na provoz registru vozidel nejsou racionální. Na středeční tiskové konferenci to řekl ministr dopravy Dan Ťok. Soutěž na provoz systému shromažďujícího data o vozidlech zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Důvodem je formulace podmínek kvalifikace budoucího provozovatele, které ministerstvo stanovilo jako vzdělání technického směru. To je podle ÚOHS sporný a nedostatečně vysvětlený požadavek. S tím ministerstvo dopravy nesouhlasí a podá proti rozhodnutí úřadu rozklad.

"Já bych se chtěl zeptat a v tomto případě přímo pana předsedy (ÚOHS Petra Rafaje), který vím, že vystudoval Báňskou technickou univerzitu v Ostravě, jestli nerozumí výrazu vzdělání technického směru," řekl Ťok.

Vše je v pořádku

Podle něj poslední výroky antimonopolního úřadu hospodářskou soutěž nechrání, ale naopak brzdí nebo jí zamezují. Zároveň dodal, že nechce zpochybňovat vážnost úřadu nebo jeho právní postavení.

Podle Ťoka koncem července ÚOHS ministerstvu vzkázal, že soutěž na provozovatele registru vozidel je v pořádku. Poté ale 13. srpna předběžným opatřením zakázal s vítězem tendru společností O2 uzavřít smlouvu a nyní celou soutěž zrušil, uvedl ministr.

Pokud by nevyšel opravný prostředek, kterým je rozklad k předsedovi ÚOHS Rafajovi, je ministerstvo ochotné se soudit, protože soutěž na provoz registru považuje za správně vypsanou.

Kvalifikační požadavky stanovené jako vzdělání technického směru je možné podle Ťoka nalézt v devíti z deseti výběrových řízení. Tuto formulaci obsahuje minimálně pětice platných zákonů, například zákon o odpadech, energetický zákon nebo zákon o provozu vozidel na pozemních komunikacích.

Podmínku technického vzdělání je ale možné nalézt i ve výběrových řízeních antimonopolního úřadu, dodalo ministerstvo.

Centrální registr vozidel vyřizuje žádosti spojené s přihlašováním a odhlašováním automobilů. Dosavadní provozovatel ICZ nahradil dřívějšího provozovatele, firmu ATS Telcom. Ta systém spravovala od léta 2012, kdy registr přešel pod ministerstvo dopravy. Komplikovaný přechod z jednoho úřadu na druhý způsobil dlouhé fronty žadatelů o změny v registru na přepážkách.

 

Právě se děje

Další zprávy