U Velké Bíteše se celou noc kvůli stavbě mostu objížděla D1

ČTK ČTK
28. 10. 2014 7:34
Na objízdné trase se nestaly nehody, policisté nemuseli řešit ani žádnou jinou dopravní komplikaci.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Radek Pecák

Velká Bíteš (Žďársko) - Dálnice D1 byla v noci na dnešek devět hodin uzavřena mezi Velkou Bíteší a Lhotkou na Žďársku kvůli montáži nosníků nadjezdu u vsi Jáchymov. Práce souvisí s modernizací tohoto úseku dálnice. Provoz mezi 162. a 153. kilometrem byl v obou jízdních pruzích obnoven v šest ráno, podle plánu. Na objízdné trase se nestaly nehody, policisté nemuseli řešit ani žádnou jinou dopravní komplikaci, řekla ČTK mluvčí policie Dana Čírtková.

Po objízdné trase přes Velkou Bíteš, souběžné s dálnicí, jezdila auta od pondělních 21 hodin. Na provoz dohlíželo šest policejních hlídek. Doprava na dálnici byla obnovována postupně. Ve směru na Prahu začala auta jezdit v 5:45, o čtvrt hodiny později se rozjel také směr na Brno. "V průběhu celé noci byl na dálnici slabší provoz, na stupni dva, většinu vozidel tvořila nákladní doprava," uvedla Čírtková.

Stavební práce postupovaly podle harmonogramu. "Vypadá to dobře, nosníky jsou tam. Jeřáb právě odjíždí," řekl ČTK stavbyvedoucí Jiří Krátký z firmy OHL ŽS hodinu před ukončením uzavírky.

Dělníci staví u Bíteše dálniční nadjezd k Jáchymovu jako náhradu za loni zbourané přemostění. Polovinu železobetonových mostních nosníků usadili už v neděli nad částí D1, která je uzavřena kvůli opravám. V noci na dnešek pomocí jeřábu ukládali na připravené základy zbývající čtyři nosníky o hmotnosti zhruba 38 tun nad druhou polovinou dálnice směrem na Prahu. Poslední z nosníků byl uložen na své místo asi tři hodiny po půlnoci.

U Bíteše byly kvůli rozšíření dálnice zbourány celkem tři dálniční nadjezdy. Obnoveny budou dva z nich. Druhý most bude vystavěn příští rok. "Nyní tam probíhají betonáže opěr. Nosníky budou vyráběny přes zimu a ukládány na jaře," řekl Krátký.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva dopravy mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se mají modernizovat postupně. První práce začaly v květnu 2013.

Opravy devítikilometrového úseku na Žďársku provádí Sdružení D1 Lhotka - Velká Bíteš tvořené firmami OHL ŽS a Apline Bau CZ. Od 1. listopadu by měl být v tomto úseku otevřen pravý jízdní pás s novým povrchem směrem na Brno. Ve druhém jízdním pásu budou dělníci ještě spravovat poškozený kryt vozovky, měnit dopravní značení a odvážet provizorní středová svodidla. Podle Krátkého by měla být dálnice u Bíteše bez omezení průjezdná během druhého listopadového týdne.

 

Právě se děje

Další zprávy