Jančura končí s taxíky. Prodává službu Tick Tack, která chtěla změnit trh

ČTK Ekonomika ČTK, Ekonomika
Aktualizováno 2. 2. 2018 8:15
Ztrátovou taxislužbu kupuje jednička na trhu - společnost Taxi Praha, která je mimo jiné smluvním přepravním partnerem Letiště Václava Havla.
Služba začínala s flotilou luxusních bílých vozů Audi A6, později přibyly vozy Škoda Octavia na stlačený zemní plyn.
Služba začínala s flotilou luxusních bílých vozů Audi A6, později přibyly vozy Škoda Octavia na stlačený zemní plyn. | Foto: Student Agency

Praha - Skupina Taxi Praha kupuje taxislužbu Tick Tack včetně značky Green-Prague, kterou v hlavním městě provozovala společnost Student Agency brněnského podnikatele Radima Jančury. Taxi Praha to ve čtvrtek večer oznámila agentuře ČTK, cenu transakce neuvedla.

"Největší poskytovatel osobní přepravy v Praze Taxi Praha rozšiřuje své portfolio akvizicí Tick Tack a Green-Prague," uvedla společnost. V hlavním městě bude mít nyní k dispozici pět flotil čítající dohromady téměř 1000 vozidel taxi.

K dosavadním značkám Nejlevnější taxi, Taxi Praha a Comfort class 14007 nyní přibyly i taxislužby Tick Tack a Green-Prague. Tick Tack provozuje zhruba dvě stě vozů taxislužby, upřesnil server Zdopravy.cz.

Taxi Praha je smluvním přepravním partnerem Letiště Václava Havla, její vozy mají přístup před letištní terminály.

Student Agency spustila v Praze vlastní taxislužbu Tick Tack v listopadu 2013. K flotile luxusních bílých vozů Audi A6 před dvěma lety přidala stovku nových vozidel Škoda Octavia na stlačený zemní plyn (CNG), které pod značkou Green-Prague měly konkurovat nízkou cenou.

Jančura při vstupu na trh uvedl, že chce zlepšit pověst pražských taxikářů. Řidiče mimo jiné lákal na pracovní smlouvu, nikoliv na živnostenský list jako konkurenti. To mělo zamezit jejich snaze okrádat zákazníky, navíc se v jednom autě mohlo střídat více zaměstnanců na směny. Firmě se ale nepodařilo získat dost motivovaných zaměstnanců a nakonec přešla na model se živnostníky.

Pro Jančuru byl byznys s taxíky dlouho ztrátový, připomíná server Zdopravycz. Poslední zveřejněné výsledky za rok 2015 ukazují ztrátu 67 milionů korun, novější data nejsou k dispozici. Podle mluvčího firmy Aleše Ondrůje prodává Jančura společnost jako silnou stabilizovanou firmu, která je ve svých službách lídrem na trhu.

 

Právě se děje

Další zprávy