reklama

Soud rozhodl: Za reklamaci Scio testů se platit nemělo

24. 6. 2010 17:53

Společnost Scio už placené reklamační SMS přestala používat

Ilustrační foto Ilustrační foto | Foto: Ludvík Hradilek

Praha - Možnost zadarmo reklamovat zboží zákazník má, ať už koupil boty nebo vědomostní test.

Tak se dá číst čtvrteční rozsudek Městského soudu v Praze, který rozhodoval ve sporu společnosti Scio a Sdružení na obranu spotřebitelů.

Scio, pořadatel Národních srovnávacích zkoušek, které uznává místo přijímacích zkoušek na 60 fakult vysokých škol, přijímalo reklamace od studentů jen skrze placenou službu Premium SMS. Sdružení na ochranu spotřebitelů na to v tiskové zprávě upozornilo jako na nezákonné jednání.

Soud žalobu Scio na SOS za poškození dobrého jména zamítl.  "Chtít za reklamaci poplatek je lidově řečeno nemravné," řekla v odůvodnění soudkyně Městského soudu v Praze Zuzana Čížková.

Reklamace už jsou zadarmo

Scio už od září 2009 přijímá námitky či reklamace zdarma přes internet, kde se o nich baví účastníci Scio testů. Pak případně putují k odborné komisi.

Právníci Scio ovšem i tak trvají na svém. Placené SMS sloužily jen jako filtr, aby reklamace nebyly zneužívány.

"Scio dává studentům, kteří mají k testům nějaké námitky, mnohem větší možnosti, než dávají vysoké školy. Trváme ale na tom, že vědomostní test není stejný druh zboží jako bota, který se dá i stejně reklamovat. Tady se pracuje v měkkými daty a může se stát, že jeden člověk otázku pochopí jinak než druhý. Tomu žádný počítač nedovede stoprocentně předejít," řekl Aktuálně.cz právní zástupce Scia Miroslav Sylla.

Spotřebitelské sdružení SOS ale oponuje, že takto by se mohl "vymlouvat" každý prodejce.

Studenti reklamovali placené otázky

"Obchodníci také odpovídají i za skrytou vadu zboží, kterou nemohli ani při použití nejmodernějších technologií odhalit. To je nezbavuje odpovědnosti," řekl soudu právní zástupce SOS Jiří Žůrek.

Oponentní odborná komise Národních srovnávacích zkoušek řešila reklamace studentů například po březnovém termínu zkoušek. Tehdy si někteří stěžovali, že do testů pronikly otázky, které předtím Scio prodávalo za stovky korun v rámci přípravných materiálů.

Komise ale tehdy určila, že rušit zkoušku není nutné, protože vlastníci přípravných brožur neměli lepší výsledky, než ostatní. 

autor: Veronika Lehovcová Suchá

reklama

Diskuse

0komentářů

Zatím žádný příspěvek :(

reklama
reklama
 
reklama