reklama

Rekonstrukce dálnice D1 u Lhotky se protáhne až o rok

18. 5. 15:12

Další tři rekonstruované úseky dálnice D1 by měly být podle šéfa Ředitelství silnic a dálnic otevřeny ještě letos.

Rekonstrukce dálnice D1. Rekonstrukce dálnice D1. | Foto: Radek Pecák

Praha - Zpoždění rekonstrukce dálnice D1 v úseku Lhotka - Velká Bíteš dosáhne možná až jeden rok. Další tři úseky by měly být otevřeny letos.

V České televizi v pořadu "Otázky Václava Moravce" to v neděli řekl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Kubiš.

"Jednáme se zhotovitelem, jestli jsme schopni s tím něco udělat, ale konec stavební sezóny se nám neúprosně blíží. Bohužel ten čtvrtý úsek je ve stavu pouze středního pruhu. To znamená, že zhotovitel rozhodně nestihne udělat druhou polovinu," uvedl Kubiš.

Další tři rekonstruované úseky dálnice D1 nemají podle šéfa ŘSD zpoždění na harmonogramu prací.

"Předpokládáme, že skutečně by mělo dojít k otevření těchto třech úseků v letošním roce," dodal Kubiš.

Loni začali silničáři opravovat první čtyři úseky

Loni začali na dálnici D1 silničáři opravovat první čtyři úseky mezi Šternovem a Psáři, Loktem a Hořicemi, Lhotkou a Velkou Bíteší a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. K nim by letos měly přibýt další tři mezi Ostrovačicemi a Kývalkou, Měřínem a Velkým Meziříčím a Hvězdonicemi a Ostředkem.

Vydaná stavební povolení k posledním dvěma úsekům ale napadlo hnutí Děti Země. Tomu vadí, že u uvedených staveb nebyl projednán dopad stavby na životní prostředí.

Proti rekonstrukci protestovali ekologové

I přes rozklad, který ekologové podali, by stavební práce na těchto úsecích možná mohly začít. "Požádali jsme ministerstvo dopravy o výjimku, abychom mohli pokračovat dál i na těch dvou zmíněných úsecích," dodal šéf ŘSD.

Podle výsledků analýzy Centra pro rozvoj dopravních systémů při Vysoké škole báňské - Technické univerzity Ostrava selhalo při začátku letošních prací právě ŘSD. Podle této analýzy totiž doprava zbytečně kolabovala při svedení dálnice do jednoho prhu.

Práce na rekonstrukci D1 započaly v pondělí, tedy v nejméně vhodný den. Nebyl prý také namodelován dopad na plynulost dopravy při svedení dopravy do jednoho pruhu.

"Začátek prací byl v nejméně vhodný okamžik, trefil se do vysokých intenzit (dopravy), nikoli například do soboty, která je dlouhodobě naprosto nejslabší z pohledu dopravy," uvedl v ČT dopravní specialista centra Martin Hájek.

autor: ČTK

reklama

Diskuse

0komentářů

Zatím žádný příspěvek :(

reklama
reklama
 
reklama