Praha – Na aktuální změny a na další rozvoj hromadné dopravy v Praze se lidé ptali Martina Šubrta, náměstka ředitele společnosti Ropid, která hromadnou dopravu v metropoli organizuje. Denně se v její režii uskuteční až 30 tisíc spojů. Šubrt je autorem výrazných změn, kterými nyní pražská hromadná doprava prochází.
Nejčastěji lidé kritizovali nedostatek víkendových spojů, zkrácení linek, dlouhé intervaly či zpoždění, která především autobusy nabírají.
Řešení dlouhých prodlev především mezi víkendovými spoji podle Šubrta brání hlavně nedostatek financí. "Budeme na tom pracovat, aby se tyto intervaly zkracovaly, ale potřebujeme trošku větší příspěvek na provoz," napsal.
Autobusové spoje také nabírají zpoždění kvůli stále se zvětšujícím kolonám. Podle Šubrta jsou řešením takzvané "buspruhy", jejichž návrhy průběžně předkládají. "Před necelým měsícem se podařilo vyznačit téměř kilometrový buspruh na Strakonické, rozbíhají se jednání o novém řešení preference na křižovatce Palackého náměstí a řešíme desítky dalších úseků," vyjmenoval s tím, že jejich financování bude i z evropských peněz.
Šubrt si také vyslechl kritiku za to, že změna MHD byla dělána "od stolu", a ne lidmi, kteří pravidelně veřejnou dopravou jezdí. "Všichni v Ropidu jezdíme pravidelně denně MHD nejen do práce," odmítl to Šubrt.
Jeden ze čtenářů se pozastavoval nad tím, proč se po necelých čtyřech letech provoz MHD mění, když jsou na něj lidé zvyklí a protesty proti dosavadním trasám nebyly. "Téměř denně zde máme požadavky na změny," vysvětlil Šubrt s tím, že je podávají jak městské části, tak cestující. Zásadních požadavků na změnu tramvajových linek dostal Ropid 45 a na autobusové linky více než dvě stě.