reklama

Nejdražší kampaň má Fischer, stála ho 26 milionů

27. 11. 2012 23:22

Zeman, Sobotka a Schwarzenberg utratili za mediální kampaň 11 až 12 milionů

//cdn.i0.cz/public-data/ed/15/dce1d1e738a8955a823909f1737b_r16:9_w480_h270_gi:photo:518845.jpg Foto: Vojtěch Marek

Praha - Nejvíce peněz na prezidentskou kampaň v médiích zatím vynaložil Jan Fischer, jehož propagace vyšla na 26,5 milionu korun.

Miloš Zeman, Přemysl Sobotka a Karel Schwarzenberg dosud utratili zhruba 11 až 12 milionů korun. Výdaje ostatních kandidátů jsou lehce nad nebo pod pěti miliony korun.

Vyplývá to z analýzy společnosti Admosphere, která monitoruje hodnotu reklamního prostoru na základě ceníkových cen, tedy bez započítání množstevních slev a případných barterů.

Původně kandidovalo na prezidenta 20 lidí, nyní jich zbylo osm. Z vážných adeptů ministerstvo vyřadilo šéfku Suverenity Janu Bobošíkovou, ekonoma Vladimíra Dlouhého a podnikatele a senátora Tomia Okamuru, kteří podle vnitra měli příliš neplatných podpisů na peticích k jejich nominaci.

Vyřazení uchazeči se mohou do středy odvolat k Nejvyššímu správnímu soudu.

Výdaje se počítají až od října

Uchazeči o prezidentskou funkci přitom mohou počítat výdaje na kampaň až od října, kdy začal platit zákon k prezidentské volbě, a na ministerstvo vnitra tak mohla být oficiálně podaná kandidátská listina.

Fischer tak od října do 12. listopadu podle ceníkových dat Admosphere vydal na mediální kampaň v tisku 9,9 milionu korun.

Fischer však na svém webu uvedl, že po odečtení slev, která mu v rámci inzerce poskytla jednotlivá média, jeho mediální výdaje vycházejí na zhruba 2,4 milionu korun bez DPH.

Inzerce v tisku počítaná od začátku roku podle Admosphere vychází u prezidentské kampaně Fischera na 11,9 milionu korun.

O milion korun více investoval Fischer do billboardů, kolem milionu korun ho podle ceníkových cen stála reklama v kině. Online inzerce pak vychází na 618.000 korun.

Na svém webu však Fischer uvádí, že v rámci volební kampaně dosud utratil 12,6 milionu korun a do limitu 40 milionů korun, které mohou kandidáti v rámci kampaně utratit, mu tak zbývá kolem 27 milionů korun.

Při účasti ve druhém kole volby se limit zvyšuje o deset milionů korun.

Na "druhém" místě je Zeman

Favorita předvolebních průzkumů, co se týká výdajů na kampaň, následoval Miloš Zeman, jehož inzerce zatím podle Admosphere vyšla na 12,2 milionu korun.

Z toho kolem pěti milionů korun zabrala tisková inzerce, zbylých asi sedm milionů pak stála billboardová kampaň.

Podle mluvčí Zemanovy kampaně Hany Burianové však inzerce v tisku podle uzavřených smluv od ledna do půlky prosince činí lehce přes čtyři miliony bez DPH.

Outdoorová kampaň za leden, říjen, listopad a prosinec pak vychází na zhruba 4,5 milionu korun bez daně, dodala.

Sobotka také využil slev

Na 11,42 milionu korun společnost Admosphere vyčíslila hodnotu mediálních investic spojených s kampaní Přemysla Sobotky, u které 11,4 milionu korun připadlo na tištěnou reklamu, a 63.000 Kč na online inzerci.

I Sobotka ovšem při tiskové inzerci využil slev, které podle jeho mluvčího Tomáše Bartovského dosahují desítek procent.

"Výdaje na inzerci v tisku tak dosáhly od konce září zhruba 3,3 milionu korun," řekl Bartovský. Reálné výdaje na internetovou reklamu naopak podle něj představují vyšší částku 450.000 Kč.

Kampaň Karla Schwarzenberga podle ceníkových cen zabrala v médiích prostor v hodnotě 11,4 milionu korun. Kolem deseti milionů zabrala inzerce v tisku, zbytek se rozložil do online reklamy.

Fischerovou, Roithovou a Franze nesledovali

Reálně však Schwarzenberg podle tiskového mluvčího jeho volebního týmu Marka Pražáka do kampaně investoval 11,02 milionu korun, do kterých je ovšem kromě tištěné a online inzerce započítaná i venkovní reklama.

"V porovnání s tím ovšem vůbec nebyla uvedena hodnota outdoorových ploch a naopak hodnota inzerce v tisku byla nadhodnocena dokonce zhruba pětinásobně," řekl Pražák.

Lehce přes pět milionů korun stála mediální propagace Jiřího Dienstbiera.

Vladimír Dlouhý, který byl po kontrole petic s podpisy spolu s Janou Bobošíkovou a Tomiem Okamurou z volby vyřazen, do kampaně investoval necelé čtyři miliony korun, což podle jeho mediálního poradce Jana Piskáčka zhruba odpovídá skutečným výdajům.

Inzerce ostatních kandidátů, mezi které patří herečka Táňa Fischerová, politička Zuzana Roithová a umělec Vladimír Franz, mezi monitorovanými médii nebyla zachycena.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Jaká je kampaň prezidentského kandidáta Karla Schwarzenberga?

autor: ČTK

reklama

Diskuse

0komentářů

Zatím žádný příspěvek :(

reklama
reklama
 
reklama