Dálnice D1 u Brna stála, silničáři instalovali svodidla. Kolona měla až deset kilometrů

ČTK ČTK
Aktualizováno 13. 8. 2016 19:53
Na D1 za Brnem ve směru na Prahu instalovali mobilní betonová svodidla, což je práce, která se nedá dělat v noci kvůli bezpečnosti. V místě se tak přes den tvořila až desetikilometrová kolona. Řidiči museli počítat s hodinovým zpožděním
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Jan Schejbal/Economia

Brno - Na dálnici D1 za Brnem ve směru na Prahu se v sobotu tvořila až desetikilometrová kolona. Řidiči se zde zdrželi až hodinu. Důvodem byla příprava silničářů na další fázi oprav dálnice.

Od soboty se začíná opravovat pravý jízdní pás dálnice D1 v úseku Velká Bíteš - Devět křížů. Silničáři už ale ve směru na Prahu zprovoznili dva pruhy a situace se zlepšila. Kolem 20:00 hodin bude to stejné platit i ve směru na Brno, kde ale kolona nebyla tak dlouhá, uvedl dnes v 19:45 hodin mluvčí Ředitelství silnic a dálnici ČR Jan Rýdl.

Silničáři na místě kvůli opravám převáděli postupně dopravu do levého jízdního pásu. Rekonstrukce první poloviny dálnice v tomto úseku potrvá do konce letošní stavební sezóny. Rýdl dnes uvedl, že normálně se podobná změna dopravy dělá tři dny. Lidé podle něj mohou změny v dopravě sledovat na www.dopravniinfo.cz. Na lince 800 280 281 jsou pak aktuální informace o stavu změn.

Opravy úseku mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži na rozhraní Vysočiny a Jihomoravského kraje budou stát 685 milionů korun bez DPH. Dělat je bude stavební sdružení vedené společností Alpine Bau CZ.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Kvůli prasklinám betonových desek rozhodlo ministerstvo dopravy v roce 2011 o její opravě. Celá akce mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru je rozdělená do úseků, které se opravují postupně. Nyní jsou hotovy čtyři úseky. Celkové náklady oprav všech vybraných úseků D1 se odhadují zhruba na 14 miliard korun.

 

Právě se děje

Další zprávy