reklama
 
 

Obnova shořelého systému v Bohumíně potrvá měsíce, místo vlaků dnes ještě jezdí autobusy

AKTUALIZOVÁNO 11. 2. 2016
Na nádraží v Bohumíně na Karvinsku v noci na dnešek hořely rozvaděče, rozvody a zabezpečovací zařízení. Frekventovaným železničním uzlem nyní neprojíždějí vlaky, nahradily je autobusy a s největší pravděpodobností se to do pátečního rána nezmění.
Hlavní zprávy

Bohumín - Na nádraží v Bohumíně na Karvinsku v noci na dnešek hořely rozvaděče, rozvody a zabezpečovací zařízení. Při požáru nebyl nikdo zraněn, ale škoda zřejmě přesáhne sto milionů korun. Může se vyšplhat až na 200 milionů, řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jakub Ptačinský. Podle něj výši škod ovlivní to, v jakém stavu je technické zařízení, které je nyní pod zemí.

Nádražím, které je frekventovaným železničním uzlem, nyní neprojíždějí vlaky, nahradily je autobusy. Podle mluvčí Českých drah Kateřiny Šubové se to s největší pravděpodobností do pátečního rána nezmění.

"Na obnově pracujeme. V tuto chvíli ale počítáme s tím, že ještě zítra (v pátek) ráno pojedou náhradní autobusy," řekla Šubová. Dodala, že rychlíky ve směru na Prahu či Brno místo z Bohumína vyjíždějí z Ostravy - hlavního nádraží. Na autobusy, které jedou z Bohumína, ale nečekají. Cestující, kteří pojedou náhradní dopravou, musejí počítat s tím, že cesta po silnici je delší, a měli by proto vyjet s větším předstihem.

Expresy ve směru na Slovensko a ze Slovenska jezdí odklonem přes Havířov, vlaky do Polska a z Polska stejně jako nákladní doprava odklonem přes Chalupki. Vlaky mohou mít kvůli výluce zpoždění a cestující zatím musejí počítat také s menším pohodlím.

"V Bohumíně nám to uvěznilo dvě pendolina. Místo nich jsme zatím nasadili elefanty," řekla mluvčí drah. Cestují dostanou kompenzace.

Řidiči by měli být obezřetní

Kromě souprav ČD v Bohumíně uvízl i LEO express. Odvezení těchto vlaků mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jakub Ptačinský předpokládá dnes. "Potom začne najíždět regionální doprava v kombinaci s náhradními autobusy tak, aby se život vrátil co nejrychleji aspoň částečně do normálu," řekl Ptačinský. Nádražím by pak měly projíždět i mezinárodní expresy do Polska. Průjezdné by měly být dvě koleje. Nyní se pracuje na provizorní technologii, která by nahradila shořelý systém.

"V maximální možné míře se tam budeme snažit tlačit regionální dopravu, aby lidé v okolí Bohumína byli co nejméně postiženi. Náhradní autobusová doprava bude velmi výrazná, nicméně aspoň část vlaků se nám podaří vrátit zpátky," řekl Ptačinský. Uvedl, že širší zprovoznění nádraží je otázkou dnů až týdnů. Shořelý systém byl podle něj moderní technologií z roku 2005. Ta se bude muset vybudovat celá znovu, což potrvá měsíce.

Policie apeluje na řidiče, aby byli maximálně obezřetní na železničních přejezdech, protože zařízení na některých z nich má kvůli požáru poruchu. "Konkrétně jde o ulice Trnková, Drátovenská, 9. května. V ulici Ostravská jsou hned dva přejezdy, na ulici Na Chalupách je pro pěší. Nefunkční je i přejezd v Dolní Lutyni, část Věřňovice," vyjmenovala přejezdy Viačková.

Vlaky na přejezdech dodržují zvláštní opatření, jezdí tam sníženou rychlostí deset kilometrů za hodinu a houkají. "Přejezdy byly označeny i silničními značkami," řekl Ptačinský.

Hořet začalo ve středu před 21:30 v technologické místnosti ústředního stavědla vedle železniční stanice. Příčina požáru není známá. Policie případ vyšetřuje jako obecné ohrožení z nedbalosti. Hořelo ještě na dvou místech. Ve velké hale, kde se opravují kolejová vozidla, hořely v desetimetrové výšce rozvody kabelů, hořelo i ve venkovním prostoru chráničky elektrorozvodů.

autor: Domácí

reklama
     
reklama
reklama
komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

 
reklama