Kamion vjel na přejezd na červenou, přerazil závory a ujel

ČTK ČTK
Aktualizováno 1. 8. 2015 14:06
Řidič s kamionem na přejezd u České Lípy vjel ve chvíli, kdy blikala výstražná světla, byla v provozu zvuková signalizace a začaly se sklápět závory. Policie po něm pátrá.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Zuzana Hronová

Česká Lípa - Sklápějící se závory přerazilo v pátek večer neznámé nákladní auto na železničním přejezdu v Horní Polici na Českolipsku. Nehoda se obešla bez zranění.

Policie po řidiči pátrá napříč kraji, řekla mluvčí policie Vlasta Suchánková.

"Vozidlo s poškozenou plachtou se doposud nepodařilo nalézt," uvedla.

Začaly se sklápět závory

Řidič s kamionem na přejezd vjel kolem 22:00, když blikala výstražná světla, byla v provozu zvuková signalizace a začaly se sklápět závory.

"Nic z toho řidič kamionu nerespektoval, v jízdě pokračoval dál, přičemž přerazil padající závory. Následně ani nezastavil a ujel," řekla mluvčí.

Ujet se mu podařilo neznámo kam i kvůli tomu, že se policie o poškození závor dozvěděla asi s dvacetiminutovou prodlevou.

Strojvedoucí projížděli krokem

Trať mezi Děčínem a Českou Lípou, která vede skrz Horní Policí, patří ke středně vytíženým. Bez závory ale přejezd nezůstal dlouho. Technici Správy železniční a dopravní cesty přejezd opravili ještě před půlnocí.

Kamion nepoškodil mechanismus závor, ale zničil pouze dřevěné rameno. Škoda se tak pohybuje v řádu tisíců korun.

„Tento problém byl ohlášený jako porucha, proto museli po dobu opravy strojvedoucí projíždějících vlaků dodržovat přísná bezpečnostní pravidla,“ vysvětlil mluvčí SŽDC Pavel Tesař.

Přes poškozený přejezd musí vlaky projíždět opatrněji, v dostatečné vzdálenosti před přejezdem musí auta varovat výstražným houkáním. Strojvedoucí navíc musí vlak zpomalit na minimální rychlost, aby jej stihl zastavit v případě, že by na přejezdu zrovna bylo auto nebo chodec.

Ministerstvo chce vyšší pokuty

Ministerstvo dopravy chce po nedávné nehodě na přejezdu ve Studénce, kterou nepřežili tři lidé, zvýšit pokuty za přejíždění trati v době, kdy na zabezpečovacím zařízení svítí červené světlo.

Podle současného správního řádu je maximem sankce 2500 korun. Když už řidič na zabezpečený přejezd vjede, je ale podle odborníků lepší, když závory přerazí, a nestřetne se tak s vlakem.

Pokud by to před týdnem ve Studénce udělal polský řidič kamionu, jeho vůz by se s vlakem Pendolino nesrazil.

 

Právě se děje

Další zprávy